Gülçin Karabağ, Doç. Dr. Mustafa Kemal Coşkun ve Doç. Dr. Hakan Koçak, Sınıf Meselesi‘nde bu hafta, sinemada işçi sınıfı ve sınıfsal ilişkilerin nasıl işlendiğine, işçi filmlerinin içeriğine ve neoliberal kapitalizmin toplumları getirdiği noktanın işçi filmlerini nasıl etkilediğine odaklandı ve hem Türkiye hem de Avrupa sinemasında işçi filmleri örnekleriyle sinema-sınıf ilişkisi üzerine konuştu.
Mustafa Kemal Coşkun, “İşçi sınıfı ve toplumsal mücadelelerle ilgili filmlerin az olmasının nedenleri sanatçıların toplumsal bakış açısına sahip olmaması, siyasal baskılar ve piyasa koşullarıdır” dedi.
1964 yılında çekilen “Karanlıkta Uyananlar” filmi Türkiye’deki ilk işçi filmi olarak sayılır. Yayının kapak fotoğrafında da bu film kullanıldı.