Çin, BBC World’ü yasakladı: “BBC, Çin’in ulusal çıkarlarına zarar verecek haberler yapmamalı”

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Çin’in televizyon ve radyo düzenleyici kurumu, perşembe günü (11 Şubat) yaptığı açıklamada, BBC World’ün ülkede yayın yapmasının yasaklandığını duyurdu.

Çin, BBC’yi koronavirüs ve Uygur halkının yaşadıkları hakkında haber yaptığı için eleştirdi, haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi. İngiliz yayın kuruluşu BBC ise bu karardan dolayı hayal kırıklığına uğradıklarını açıkladı.

Çin’in kararının ardından, Birleşik Krallık’ın medya düzenleyici kurulu Ofcom, Çin devlet televizyonu Global Television Network’ün (CGTN) Birleşik Krallık’taki yayın lisansını iptal etti. Ofcom’un CGTN hakkındaki kararı, bu ayın başında, kanalın yayın lisansının Star China Media Ltd. tarafından haksız bir şekilde alıkonmasının ardından verilmişti.

CGTN’nin bağlı olduğu Çin Merkez Televizyonu (CCTV) aynı zamanda, 2020 yılında İngiliz gazeteci Peter Humphrey’den zorla alınan itirafı yayınlayarak Birleşik Krallık yayıncılık kurallarını ihlal etmekten suçlu bulunmuştu.

Humphrey ve eşi 2013’te, Çin’de, Çin vatandaşlarının kişisel bilgilerini satmakla suçlanarak Şanghay’da tutuklanmıştı. CCTV’nin kanallarından biri olan China 24’te, Humphrey ve eşinin elleri kelepçeli bir şekilde, polisle birlikte hapishane koridorunda yürüdüğü görüntüler yayınlanmıştı. Ardından görüntülerde yüzü bulanık olan Humphrey’in Çince, “Kişisel bilgileri illegal yollarla elde ettik. Yaptığımdan pişmanım ve Çin hükümetinden özür dilerim” dediği duyuluyordu. Humphrey daha sonra Ofcom’a bildirdiği şikayetinde, kendisine kötü muamele yapıldığını ve rızası dışında “suçunun” itiraf ettirildiğini söylemişti.

Çin Devlet Film, Televizyon ve Radyo Yönetimi, BBC World’ün Çin hakkındaki haberlerinin ciddi bir şekilde yayıncılık kurallarını ihlal ettiğini açıkladı. Ayrıca, BBC World’ün haberlerinin “adil ve doğru” olması ve “Çin’in ulusal çıkarlarına zarar vermemesi” gerektiğini de belirtti. Çin’in televizyon ve radyo düzenleyici kurumu, BBC’nin sonraki yıllarda yapacağı lisans başvurularının da kabul edilmeyeceğini açıkladı.

BBC, Çin’in bu kararı nedeniyle hayal kırıklığına uğradıklarını söyledi ve “BBC dünyanın en güvenilir uluslararası yayın kuruluşudur ve dünyanın her yerindeki hikayeleri doğru, eşitlikçi ve korkusuzca nakleder” açıklamasını yaptı.

Birleşik Krallık Dışişleri Bakanı Dominic Raab da Çin’in bu kararının, “medya özgürlüğünün kabul edilemez şekilde kısıtlanması” olduğunu söyledi.

BBC World, küresel çapta İngilizce yayın yapan bir televizyon kanalı. Çin’de büyük oranda yasaklı olan kanal, genellikle uluslarası otel zincirlerine ait otellerde ve diplomatların konutlarında yayınlanıyor. Yani, Çin vatandaşlarının büyük çoğunluğu, karardan önce de zaten BBC World’ü izleyemiyordu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus