CHP İstanbul Milletvekili Mehmet Bekaroğlu, THY tarafından Yeni Giresun Gazetesi’ne ayda 200 bin lira ödendiği iddialarına ilişkin soru önergesi verdi

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İstanbul Milletvekili Mehmet Bekaroğlu, Türk Hava Yolları (THY) tarafından Yeni Giresun Gazetesi İmtiyaz Sahibi Fatih Öztürk’e ayda 200 bin TL ödendiği yolundaki iddiaları gündeme getirdi. İddiaya göre ödemenin asıl nedeni, eski Giresunspor Başkanı Mustafa Temel Bozbağ ile THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’nın arkadaşlığı. 

CHP İstanbul Milletvekili Mehmet Bekaroğlu, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığı’na, THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı‘nın talimatı ile “Tribal Worldwide İnter Aktif Reklam Hiz. Tic. ve San. A.Ş.” aracılığıyla içerik bedeli adı altında, Yeni Giresun Gazetesi İmtiyaz Sahibi Fatih Öztürk’e ödenen aylık 200 bin TL ile ilgili yazılı soru önergesi verdi.

Soru önergesinde, internet yayını yapan ve takipçisi az bir haber portalı olan Yeni Giresun Gazetesi’nin asıl sahibinin eski Giresunspor Başkanı Mustafa Temel Bozbağ olarak bilindiği, Bozbağ’ın THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı ile Türkiye Futbol Federasyonu’nda (TFF) birlikte çalıştığı bilgileri yer aldı.

THY’nin 3 Şubat 2017 tarihinde Türkiye Varlık Fonu’na (TVF) devredildiğini belirten Bekaroğlu, TVF Yönetim Kurulu Başkanının AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olması nedeniyle Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’dan şu sorularına cevap istedi: 

1- Medyada yer alan söz konusu haber, iddia ve yorumlar doğru mudur? 

2- Türk Hava Yolları bu ödeme karşılığında ne tür bir hizmet satın almaktadır? Bu hizmetin satın alınması için herhangi bir ihale düzenlenmiş midir? 

3- Söz konusu haber, yorum ve iddialara konu olaylar Sayın Cumhurbaşkanı’nın bilgisi dahilinde mi olmuştur veya kendilerine bilgi verilmiş midir? 

4- Covid-19 pandemisinin en fazla etkilediği kurumlardan biri olan Türk Hava Yolları’nda personelden ücret indirimi dahil tüm fedakârlıkların istenildiği bu dönemde Google aramalarında hiçbir hit trafiğine rastlanmayan, yerel haberler yapan bir internet haber portalına aylık 200 bin TL ‘içerik bedeli’ adı altında ödeme yapılması normal midir? 

5- THY üretilen bu içerikleri nerede kullanmaktadır? 

6- Haberde adı geçen Mustafa Temel Bozbağ’ın aynı zamanda THY Spor Kulübü Başkanlığı görevini üstlendiği ve bu görevi karşılığında aylık 50.000 TL. ödeme yapıldığı iddiası doğru mudur? 

7- Haberde adı geçen şahsa ne tür hizmetleri karşılığında THY Spor Kulübü tarafından aylık 50.000 TL ödemede bulunulmaktadır? 

8- Haberde söz konusu edilen direkt ve dolaylı ödemelerin adı geçen şahısla THY Yönetim Kurulu Başkanı arasındaki arkadaşlık ilişkisinden kaynaklandığı yönündeki iddialar doğru mudur? 

9- THY’nin halka açık şirket durumu ve konunun hassasiyetini de dikkate alarak bu haber, yorum ve iddialar ile ilgili olarak herhangi bir inceleme ve soruşturma açılması düşünülmekte midir?

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus