Özgür gazeteciliğe destek olun
Search
Close this search box.

Eylem Tok ve oğlunu havalimanına bırakan tutuklu çalışanın ifadesi: “25 dakikada valizleri hazırlayıp havaalanına çıktılar”

Yazar Eylem Tok’un 17 yaşındaki oğlu Timur Cihantimur’un karıştığı kaza sonucu Oğuz Murat Acı’nın hayatını kaybetmesine ilişkin yürütülen soruşturma devam ediyor. Tok ve oğlunu havalimanına götüren baba Bülent Cihantimur’un çalışanı Ayşe Ceren Saltoğlu tutuklandı, ifadesine halktv.com.tr‘den gazeteci Seyhan Avşar ulaştı. Saltoğlu ifadesinde o geceyi anlattı. Öte yandan ABD’ye kaçtıkları bilinen ikili New York’ta taksiye bindikleri sırada gülerken görüntülendi.

İstanbul Eyüpsultan’da trafik kazasında Oğuz Murat Acı’nın ölümüne neden olan ve dört kişiyi yaralayan ve ABD’ye kaçan 17 yaşındaki ehliyetsiz sürücü Timur Cihantimur ile annesi yazar Eylem Tok’un ABD’de oldukları tespit edildi.

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yürütülen soruşturmada, kazaya neden olan sürücünün babası Bülent Cihantimur’un çalışanı olduğu belirtilen Ayşe Ceren Saltoğlu çıkarıldığı mahkemece tutuklandı.

Saltoğlu’nun olay günü anne Eylem Tok ile oğlunu havalimanına götürdüğü iddia edilirken Ayşe Ceren Saltoğlu’nun tutuklanma gerekçesi ise “suçluyu kayırma” ve “delileri gizleme” oldu.

HalkTV’den Seyhan Avşar’ın haberine göre, Saltoğlu savcılık ifadesinde olay gününü şu sözlerle anlattı:

“Üç saat Eylem Hanım işlerini halletti. Kendisi eserlerini imzalarken videolarını çektim, sosyal medya için içeriklerini oluşturduk. Saat 21 gibi Eylem Hanım ‘yemeğe gidelim’ dedi. Ben de ‘tamam’ dedim. Tabloları alıp eve geri döneceğimden benim arabamla gittik. Saat 23 sularında Eylem Hanım’a, Timur Cihantimur Bey’in şoförü olduğunu düşündüğüm bir telefon geldi. Eylem Hanım, Adem’le konuşurken bir anda panikledi. Restorandan çıktık, sonrasında aracıma bindik. Eylem Hanım telefonda konuşurken bir yandan da konum açtı, ben onun direktifleriyle sürdüm. Yaklaşık 15 dakika geçtikten sonra yolda Timur Cihantimur’u ve birkaç çocuğu gördük. Timur Cihantimur iki çocuğu benim aracıma bindirdi. Durdurduğumuz yer caddenin altında karanlık bir yerdi. Çocuklar yolun ortasındaydı. Ben kaza yerini, ölü ve yaralıları görmedim.

“Anne isteyerek olmadı, beni affet, araba pert oldu, çok üzgünüm

Kaza yerinden ayrıldıktan sonra araçlarındaki iki çocuğu bir sitenin kapısına bıraktıklarını söyleyen Saltoğlu, “Ben Timur Cihantimur ve Eylem Hanım, Eylem’in kütük evine doğru yol almaya devam ettik. Yolda Timur Cihantimur ‘anne isteyerek olmadı, beni affet, araba pert oldu, çok üzgünüm’ deyip duruyordu. Eylem Hanım’a başka hiçbir detay vermedi. Daha sonra ne olduğunu görmedik ve öğrenmedik. Bana ‘Sen Timur Cihantimur ile evde kal ben olay yerine bakacağım’ dedi ancak olay yerine bakıp bakmadığını bilmiyorum.

“Bülent Bey, Timur Cihantimur’un valizini gördü”

Ben Timur Cihantimur ile eve gittim. Timur Cihantimur babası annesi ve birileriyle telefonla konuştu ama ben kimlerle konuştuğunu bilmiyorum. Zaten benim duyacağım şekilde konuşmadı. 20 dakika sonra Eylem Hanım ve Adem geldi. Adem dışarıda kaldı. Üç-dört dakika sonra Bülent Bey (baba) geldi. Onlar içeride kaldılar ve ben dışarıda bekledim. Yaklaşık 25 dakika sonra evden çıktılar. Yanlarında valiz vardı. Bülent Bey, Timur Cihantimur’un valizini gördü. Hepimiz gördük. Bildiğim kadarıyla Bülent Bey taksiyle geldi. Park halinde bulunan TOGG’unu kullandı.

“Paniklemeye başladım”

Bülent Bey önde ben arkada araba sürmeye başladık. Eylem Hanım bana, ‘Burada durma daha ileride dur’ dedi. Tam yol ayrımına yakın bir yerde durdum. Bülent Bey ve Timur Cihantimur yanımıza geldi. Bülent Bey valizi bana verdi. Valizin Timur Cihantimur ile geleceğini bana söyledi. Ben de valizi benim aracıma koydum. Bildiğim kadarıyla Bülent Bey’in aracının şarjı bitmişti. Eylem Hanım bana ‘havalimanına sür’ dedi. Ben paniklemeye başladım. Eylem Hanım bana yolu tarif ediyordu. Havalimanında duracağımız kapıyı söyledi, ‘aracı park et gel’ dedi. Ben bilet alımına şahit oldum. Mısır’dan söz ediyordu.

“Eylem Hanım benimle helalleşti”

Eylem Hanım olaydan sonra benim ifadeye gittiğimi duymuş. Benimle diyalog kurdu, helalleşti. ‘Senin bir suçun yok’ dedi. Ben de bunu Nihal Hanım’a aktardım. Bülent Bey ile yüz yüze irtibat kurdum. O da ‘Senin suçun yok’ dedi. Olay bana anlatılmadı ve olayı görmedim. Olayın aydınlatılması için her türlü destek vermeye hazırım.”

Eylem Tok ve oğlu New York’ta görüntülendi

Ölümlü kazaya karışan 17 yaşındaki Timur Cihantimur annesi Eylem Tok ile birlikte New York’ta taksiye binerken çekilen görüntüleri ortaya çıktı. Fotoğrafları gazeteci Razi Canıklıgil paylaştı.

Fotoğraflarda Eylem Tok ve oğlunun New York’ta 6. Caddede bir noktada taksiye bindikleri görülüyor. İkili taksiye doğru ilerliyorlar ve yine aynı caddede yürürken ki anları fotoğraflara yansıyor. Fotoğraflara bakıldığında Eylem Tok ve oğlunun neşeli ve rahat halleri dikkat çekiyor.

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, şüphelinin annesi tarafından ABD’ye kaçırıldığını, iade ve adli soruşturma süreçlerinin takip edildiğini söyledi. Tunç, iade sürecinin hızlandırılması için tüm çalışmaların yapıldığını söyledi. Bu kapsamda söz konusu kişilerin iadesi için de sürecin devam ettiği ifade eden Bakan Tunç, “Eksik belgeler vardı ABD bizden onları talep etti özellikle tutuklama sevk yazısını da Amerika ile paylaştık süreç devam ediyor” dedi.

Ne oldu?

İstanbul-Eyüpsultan’da 1 Mart Cuma akşamı seyir halindeki üç ATV aracından biri arızalandı. ATV sürücüleri yol kenarına çekilen araç tamir etmeye çalıştı. Oğuz Murat Acı, ATV motorunun ışıklarını yakarak önlem aldı. Diğer kişiler ise arızalanan motorla ilgilendi. Bu sırada aynı yönde ilerleyen sürücü koltuğunda oturan 18 yaşından küçük Timur Cihantimur’un bulunduğu araç, üç ATV’ye çarptı.

Kaza sonucu yaralanan Oğuz Murat Acı, Tahsin Arslan, Süleyman Arslan, Hasan Topal ve İbrahim Gümüş hastaneye kaldırıldı. Yaralılardan 29 yaşındaki Oğuz Murat Acı hayatını kaybetti.

Kazanın ardından sürücünün olay yerine gelen annesi yazar Eylem Tok’un aracıyla uzaklaştığı belirlendi. Cihantimur’un annesi Tok ile saat 02.00 sıralarında İstanbul Havalimanı’na gittiği ve 04.30 sıralarında Mısır’a uçtuğu tespit edildi.

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yürütülen soruşturma kapsamında, sürücü ve annesi yazar Eylem Tok hakkında yakalama kararı çıkarıldı, Başsavcılık, kırmızı bülten çıkarılmasına yönelik Adalet Bakanlığı’na yazı gönderdi.

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, sürücü ile annesi Eylem Tok hakkında tutuklama kararı verildiğini, 2 Mart’ta uçakla Mısır’a giden iki şüphelinin Türkiye’ye iadesi için Mısır adli makamlarıyla temasa geçildiğini ve şüpheliler hakkında kırmızı bülten talep edildiğini söyledi.

Tunç ardından, “Mısır Interpolü tarafından şahısların Mısır’dan ABD istikametine çıkış yaptıklarının bildirilmesi üzerine, adı geçenlerin ABD’den ülkemize iadesi amacıyla hazırlanan geçici tutuklama talep evrakı hem diplomatik kanaldan hem de Interpol aracılığıyla ABD yetkili makamlarına iletilmiştir” açıklamasında bulundu.

Bize destek olun

Medyascope sizlerin sayesinde bağımsızlığını koruyor, sizlerin desteğiyle 50’den fazla çalışanı ile, Türkiye ve dünyada olup bitenleri sizlere aktarabiliyor.

Bilgiye erişim ücretsiz olmalı. Bilgiye erişim eşit olmalı. Haberlerimiz herkese ulaşmalı. Bu yüzden bugün, Medyascope’a destek olmak için doğru zaman. İster az ister çok, her katkınız bizim için çok değerli. Bize destek olun, sizinle güçlenelim.