ABD yönetimi, “dezenformasyon” yaydıkları gerekçesiyle İran bağlantılı çok sayıda haber sitesini engelledi

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Amerika Birleşik Devletleri (ABD), dezenformasyon yaymakla suçladığı İran merkezli iki haber grubu Press TV ve Al-Alam’ın web siteleri ile Yemen’deki Şii grup Husiler’in yönetimindeki Al-Masirah TV’yi engelledi. 

Amerika Birleşik Devletleri (ABD), dezenformasyon yaymakla suçladığı düzinelerce İran merkezli haber sitesini kapattı. Kapatılan web siteleri arasında İran’ın devlete ait kanalı Press TV ve Husiler’in yönetimindeki Al-Masirah TV de yer alıyor.

Dün (22 Haziran) akşam saatlerinde İran merkezli Press TV’nin internet sitesine giren kullanıcılar, ABD Federal Soruşturma Bürosu (FBI) ve Ticaret Bakanlığı’nın mühürlerinin yanı sıra, yönetim tarafından bazı yasaların öngördüğü üzere siteye el konulduğu mesajı ile karşılaştı. 

Press TV, Al-Alam ve Al-Masirah’ın haber sitelerini ziyaret eden kullanıcılar, “Bu site, Sanayi ve Güvenlik Bürosu, İhracat İcra Dairesi ve Federal Soruşturma Bürosu tarafından yürütülen bir soruşturma kapsamında ABD hükümeti tarafından engellenmiştir” uyarısı ile karşılaştı.

Bununla birlikte, sitelerin birçoğu yeni alan adresleri ile birkaç saat içinde yeniden aktif oldu. 

ABD Adalet Bakanlığı’nın salı günkü (22 Haziran) açıklamasında“Bugün, mahkeme kararları uyarınca İran Radyo ve Televizyon Birliği (IRTVU) tarafından kullanılan 33 internet sitesine ve Kataib Hizbullah tarafından yönetilen üç internet sitesine ABD yaptırımlarını deldikleri için el koyduk” denildi.

Bakanlık, IRTVU tarafından kullanılan 33 internet sitesinin alan adlarının bir ABD şirketine ait olduğunu ve IRTVU’nun alan adlarını kullanmadan önce Hazine Bakanlığı bünyesindeki Yabancı Varlıkların Kontrol Ofisi’nden lisans almadığını belirtti. 

İran hükümeti ABD’nin bu hamlesine resmi bir yorum yapmadı fakat ülkedeki medya kuruluşları ABD’yi sansür ile suçladı. Al-Alam TV, Telegram kanalından paylaştığı mesajında, “ABD makamları Al-Alam TV’nin web sitesini kapattı” derken Press TV’nin ABD’li sunucusu Marzieh Hashemi, “Bu, ABD basın özgürlüğünün bir başka örneği mi?” diye sordu. İran’ın yarı resmi haber ajansı YJC ise açıklamasında, “ABD’nin basın ve  ifade özgürlüğü çağrılarının göstermelik olduğunu”  öne sürdü.

ABD geçen ekim ayında da İran Devrim Muhafızları Ordusu tarafından siyasi dezenformasyon yaymak için kullanıldığını belirttiği 92 web sitesine el koymuştu. 

ABD’nin bu hamlesi, muhafazakâr ve Batı karşıtı İbrahim Reisi’nin, İran’ın yeni cumhurbaşkanı seçilmesinden günler sonra geldi. 

İran-ABD ilişkileri, eski ABD Başkanı Donald Trump’ın 2018’de nükleer anlaşmadan çekilmesi ve İran’a uyguladığı ekonomik yaptırımlardan ötürü düşük bir seviyede seyrediyor. ABD Başkanı Joe Biden nükleer anlaşmaya yeniden katılmak istese de her iki taraf da ilk adımı karşı tarafın atması gerektiğini söylüyor ve bu yüzden anlaşmanın çökmeye yakın olduğunu dile getiriyor.  

Derleyen: Senem Görür

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus