Yönetmen ve senarist Ümit Ünal, iki kadının aşkını konu alan “Aşk, Büyü vs.” filmini anlattı: “LGBTİ+ temalı filmler ticari yapımcıların ilgisini çekmiyor”

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Ümit Ünal yönetmenliğini ve senaristliğini yaptığı, dijital gösterimi 22 Mayıs 2021’de MUBİ’de başlayan “Aşk, Büyü vs.” filmini Medyascope’a anlattı. 

Ümit Ünal’ın senaryosunu yazdığı ve yönettiği “Aşk, Büyü vs.” filmi, 20 yıl önce aşk yaşayan, aralarında sınıf farkı olan iki kadının yıllar sonra İstanbul Büyükada’da karşılaşmalarını anlatıyor. İlk gösterimi 56. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde yapılan film, 57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde Jüri Özel Ödülü ve En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’nü, 39. İstanbul Film Festivali Ulusal Yarışması’nda Altın Lale ve En İyi Senaryo ödüllerini alırken başrol oyuncuları Selen Uçer ve Ece Dizdar da En İyi Kadın Oyuncu ödülüne layık görüldü. 

Barselona’da bu yıl 25. kez düzenlenen Fire!! Barselona Uluslararası LGBTİ+ Film Festivali’nde En İyi Film Ödülü’nü alan “Aşk, Büyü vs.”, Inside Out Toronto LGBT Film Festivali’nde de İzleyici Özel Ödülü’nü kazandı.

İlk filminden itibaren filmlerinde azınlıklara, LGBTİ+ karakterlere yer verdiğini söyleyen Ümit Ünal, “Son filmim aslında yaptığım diğer filmlerimden çok uzak bir film değildi. Bunlar benim kafamı hep meşgul eden hikayelerdi. Tabii ki bugünkü kadar yoğun bir nefret ortamı yoktu. Bu filmi çektiğimiz iki sene önce bile bu kadar kötü değildi durum. Şimdi daha ürkütücü bir görünüm var. LGBTİ+’ları iyice ötekileştiriyorlar, canavarlaştırıyorlar, politikanın bir kutbu haline getiriyorlar. Bu çok üzücü bir şey” dedi.

 “Aşk, Büyü vs.”nin bağımsız bir film olduğunu belirten Ünal, “LGBTİ+ temalı filmler ticari yapımcıların ilgisini çekmiyor maalesef Türkiye’de. O da anlaşılır bir şey çünkü bu filmler gişe yapmıyor. Maliyetini çıkarması bile zor oluyor. Biz de zaten bu filmi neredeyse ‘maliyetini çıkarsın yeter’ mantığıyla yaptık” diye konuştu.

Reyhan ve Eren arasındaki sınıf farkını anlatan Ünal, şöyle devam etti: “Üst sınıflardaki insanlar cinsel hayatlarını, ne kadar kişisel sorunlar yaşasalar da toplumla büyük bir gerilime düşmeden yaşayabiliyorlar. Aynı ortam içinde yoksul bir eşcinsel işten atılabilir ama aynı mağazanın sahibi bir eşcinsel psikolojik sorunlar yaşasa da işini sürdürmeyi başarabilir.” 

 “Aşk, Büyü vs.”nin bugüne kadar en olumlu karşılanan filmi olduğunu söyleyen Ünal, “Bu da bana büyük bir mutluluk veriyor. Seyircinin tepkisini 35 sene sonra hâlâ kestiremiyorum. Dolayısıyla her ilk gösterimden önce mutlaka kalbim güm güm atıyor. İlk gösterimini Antalya Film Festivali’nde yaptı film. Film bittiğinde salon ayağa kalktı. Zelzele gibi bir şey oldu, acayip bir tezahürat koptu” diye ekledi.  

Şimdiye kadar yaptığı en iyi filmlerin izleyiciyi düşünmeyi unuttuğu filmler olduğunu söyleyen Ünal, “Teyzem’de, 9’da ve Ara’da böyleydi bu durum. Ne zaman birine göre yazmaya çalışırsan -ki bu seyirci olabilir, yapımcı olabilir- birine yaranmaya kalkarsan hemen anlıyor. Seyirci de böyle, anlıyor” dedi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus