Alman gazetesi Bild, taciz ve mobbing iddiaları nedeniyle genel yayın yönetmenini kovdu

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Almanya’nın medya devi Axel Springer’in sahibi olduğu Bild gazetesinin genel yayın yönetmeni Julian Reichelt’in işine, yetkilerini kötüye kullanarak genç bir çalışanıyla ilişki yaşadığı gerekçesiyle son verildi. Taciz ve mobbing iddialarına karşı aylarca Reichelt’in masumiyetini savunan Almanya’nın en güçlü gazetesi Bild, 18 Ekim Pazartesi günü genel yayın yönetmenini görevden aldı.

The New York Times’ın haberine göre, Alman medya devi Axel Springer’in sahibi olduğu Bild gazetesinin genel yayın yönetmeni Julian Reichelt, yetkilerini kötüye kullanarak genç bir çalışanıyla ilişki yaşadığı gerekçesiyle işten atıldı. 2018 yılında yürütülen bağımsız soruşturma, Reichelt’in altında çalışan bir stajyer ile ilişkisi olduğunu ve onu terfi ettirdiğini ortaya çıkarmıştı. 17 Ekim Pazar günü The New York Times konuyla ilgili bir rapor yayımladı.

Julian Reichelt

CEO Döpfner: “Reichelt, gazetecilikteki liderliği övgüye değer bir insan”

Öte yandan, Bild gazetesi ve Axel Springer Yönetim Kurulu Başkanı Mathias Döpfner, soruşturmaya yönelik tartışmalı açıklamalarda bulunmuştu. Şirket, Reichelt’in “özel ve mesleki konuları açıkça ayırmadığını” ve yönetim kurulunu yanlış yönlendirdiğini açıkladı. Ancak taciz ve zorbalık iddialarından aklandığı belirtilen Reichelt, görevde kalmaya devam etti. Döpfner ise açıklamasında, Reichelt’i gazetecilikteki liderlik yetenekleri nedeniyle överek taciz soruşturmasıyla ilgili yorumda bulunmayı reddetti.

Döpfner, Alman medyasının baskısına dayanamayıp Reichelt’i işten attı

Bild gazetesindeki taciz ve zorbalık skandalıyla çalkalanan Alman medyasının yarattığı baskının, Döpfner’in Reichelt’i işten atmasının üstünde etkisi olduğu düşünülüyor. Bazı medya çalışanları, Axel Springer’i, rakip Ippen Medya’nın Reichelt hakkındaki iddialarla ilgili haberini engellediği iddiaları nedeniyle eleştirdi.

Mart 2021’de yürütülen soruşturmada şirket, detay vermeden “hataları” için özür dileyen Reichelt’in iddialardan aklandığını açıklamıştı. İlk kez martta Der Spiegel dergisinde yayımlanan iddialar sonrası Reichelt izne ayrılmış ancak 12 gün sonra “kişisel ve profesyonel yaşamını karıştırdığı” ancak herhangi bir yasayı çiğnemediği ve ortada cinsel taciz ya da zorlamaya dair hiçbir kanıt bulunmadığı sonucuna varılmasının ardından işine dönmüştü.

Derleyen: Ayşen Yaman

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus