RTÜK, TÜGVA’yı küçük düşürdüğü gerekçesiyle HalkTV’ye para cezası verdi

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Türkiye Gençlik Vakfı’nı (TÜGVA) küçük düşürdüğü gerekçesiyle Halk TV’ye para cezası verdi. Para cezası HalkTV’nin aylık reklam gelirinin yüzde 3’ü olarak uygulanacak. Karara tepki gösteren RTÜK üyesi Okan Konuralp, “RTÜK’ün ‘incinmiş’ bir TÜGVA için gösterdiği hassasiyeti işsiz gençlerimizin takdirine bırakıyorum” dedi.

RTÜK, aralarında Halk TV, FOX TV ve TELE1’in bulunduğu üç kanala yüzde 3 idari para cezası verdi.  RTÜK, Halk TV’yi yaptığı haberlerle TÜGVA’yı küçük düşürdüğü ve aşağıladığı gerekçesiyle cezalandırdı. Cezalara tepki gösteren Okan Konuralp, Medyascope’a yaptığı açıklamada kararların hepsine karşı oy kullandığını belirtti.

TELE 1’e de ceza verildiğini duyuran Konuralp, “Öte yandan eski TBMM Başkanı İsmail Karaman’ın anayasanın ilk dört maddesiyle ilgili değerlendirmelerine yönelik Emre Kongar ve Merdan Yanardağ’ın eleştirileri nedeniyle TELE 1’i de cezasız bırakmadı” dedi. .

RTÜK, FOX TV’ye ise “El Kızı” adlı dizide “kadına ve hayvana şiddet” olduğu gerekçesiyle ceza verdi. Para cezaları, kurumların bir önceki ay elde ettiği reklam gelirlerinin yüzde 3’ü olarak belirlendi   

Ne olmuştu?

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Erdoğan’ın oğlu Bilal Erdoğan’ın yöneticisi olduğu TÜGVA, devlette kadrolaşma ve torpil iddialarıyla gündeme gelmiş ve günlerce tartışılmıştı.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus