Özgür gazeteciliğe destek olun
Search
Close this search box.

Boğaziçi Üniversitesi eylemleri sekizinci gününde: Öğrenciler rektörlüğün “helvasını kavurdu”

Boğaziçi Üniversitesi rektörlüğüne Prof. Dr. Melih Bulu’nun atanmasına karşı üniversite öğrencilerinin eylemleri devam ediyor. Eylemlerde sekizinci günü geride bırakan öğrenciler bugün rektörlük önünde helva kavurdu. Öğrenciler, “Direnişimizi Melih Bulu istifa edene kadar sürdüreceğiz” dedi.

Kurgu: Özgün Özgül

Cumhurbaşkanı ve Adalet ve Kalkınma Partisi Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Boğaziçi Üniversitesi rektörlüğüne Prof. Dr. Melih Bulu’nun atanmasına karşı üniversitenin öğrencileri ve öğretim üyeleri, 4 Ocak’tan beri eylemlerine devam ediyor.

Eylemlerin sekizinci gününde, öğretim üyeleri daha önceki günlerde olduğu gibi yine kampüse cüppeleriyle geldi ve rektörlük binasına sırtlarını döndü.

“Kayyumlarla yapılacak hiçbir pazarlığı kabul etmiyoruz”

Öğretim üyelerinin protestosunun ardından, Boğaziçi Üniversitesi Atatürk Enstitüsü öğrencileri bir eylem düzenledi. Enstitü bahçesinde toplanıp kampüs içinde yürüyen öğrenciler, rektörlük binası önünde bir bildiri okudu. Bildiride şu ifadelere yer verildi:

“Tüm hayallerimiz ve çabalarımız, üniversitemizin kapısına vurulan kelepçelerle tutsak edilmek isteniyor. Bu duruma bir günde gelmedik. OHAL KHK’larıyla üniversitelerden yüzlerce akademisyen ihraç edildi. Kayyum rejimi demokratik ve hukuki teamüllerin yerini aldı. Demokrasinin asgari şartlarından biri olarak kabul edilen seçimler dahi hiçbir meşruiyet kaygısı duyulmadan ortadan kaldırıldı. Üniversitemiz, mahallemiz ve hayallerimiz polis ablukası ve gece yarısı kırılan kapıların gölgesi altında.

Bütün Türkiye’de üniversite rektörlerinin atanmasını değil üniversite bileşenlerince seçilmesini istiyoruz. Kayyumlarla yapılacak hiçbir pazarlığı kabul etmiyoruz. Piyasa için değil toplum için bilgi üreten eşitlikçi, demokratik, özgür ve özerk bir üniversite istiyoruz.”

Açıklamanın ardından Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri, “Rektörlüğün helvasını kavuruyoruz” diyerek rektörlük binası önünde helva yaptı.

Öğrenciler, kampüsteki eylemlerin ardından, Güney Kampüs çıkışında bir basın açıklaması okudu. Polisin, İstanbul Valiliği’nin Beşiktaş ve Sarıyer ilçelerinde gösteri ve yürüyüş yasağı getirmesini gerekçe göstererek kampüs dışında eylemlere izin vermemesi nedeniyle, açıklama kampüs içinde okundu.

Öğrenciler, yaptıkları açıklamada eylemlerine her gün devam edeceklerini söyledi ve Melih Bulu’nun istifası taleplerini yineledi:

“Bugün 11 Ocak Pazartesi, okulumuz bir haftadır polis ablukası altında. Bizler direnişimizin sesinin bu baskı politikalarıyla kısılamayacağını biliyor ve taleplerimizi yükseltmeye devam ediyoruz. Bir haftadır hükümetin açıklamaları 4 Ocak’ta yükselen direngen öğrenci dayanışmasını bölmeye çalışıyor. Ancak bilinsin ki ne öğrenciler ne de demokratik talepleri beraber yükselttiğimiz kampüs bileşenleri taleplerinden vazgeçecek.

Bugün, İstanbul Üniversitesi’nden haklı direnişimize destek verildi. Yarın İTÜ öğrencileri bu sesi yükseltecekler. Bu ses sıra sıra tüm şehirleri dolaşacak ve taleplerimiz muhatapları tarafından karşılana dek dinmeyecek.

Bugün, aktif nöbetleşe direniş çadırımızı Kayyumluk binası önüne kurduk. Direnişimizi her gün 12-18 saatleri arasında sürdüreceğiz. Yalnız öğrencileri değil tüm okul bileşenlerini atanan rektör Melih Bulu istifa edene kadar sürdüreceğimiz direniş çadırına bekliyoruz. Bugünden itibaren hafta içi her gün saat 17.30’da nöbeti bitirdiğimizi polis ablukasına alınan kampüsümüzün kapısında belirteceğiz.

Taleplerimiz net. Ne imtiyaz ne de istisna istiyoruz. Tepeden atanan Melih Bulu ve tüm kayyum rektörler acilen istifa etsin. Tüm üniversitelerde rektörlük için üniversite bileşenlerinin rızası gözetilerek demokratik seçimler düzenlensin.

Üniversiteler bizimdir, bizimle özgürleşecek. Yaşasın öğrenci dayanışması.”

Fotoğraflar: “Boğaziçi Direnişi”, Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri

Bize destek olun

Medyascope sizlerin sayesinde bağımsızlığını koruyor, sizlerin desteğiyle 50’den fazla çalışanı ile, Türkiye ve dünyada olup bitenleri sizlere aktarabiliyor.

Bilgiye erişim ücretsiz olmalı. Bilgiye erişim eşit olmalı. Haberlerimiz herkese ulaşmalı. Bu yüzden bugün, Medyascope’a destek olmak için doğru zaman. İster az ister çok, her katkınız bizim için çok değerli. Bize destek olun, sizinle güçlenelim.