“Kenarda kalanların” festivali başlıyor: İşte Istanbul Fringe Festival 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Istanbul Fringe Festival 2022, 17 Eylül’de başlıyor. Türkiye’den ve dünyadan tiyatro, dans ve performans disiplinlerinde üretilen alternatif işlerin sergileneceği festivali 24 Eylül’e kadar izleyebilirsiniz. 

Bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilecek, yine dolu dolu bir programla Türkiye’den ve dünyadan sanatçıları katılımcılarla buluşturacak Istanbul Fringe Festival 2022’nin biletlerine buradan, ayrıntılı takvime de buradan ulaşabilirsiniz.

Tamamı fiziksel olarak gerçekleşecek festivalin programında yine atölyeler, konuşmalar ve partiler yer alacak. Uluslararası Fringe Topluluğu’nun bir parçası olan festivalin bu yılki mekan sponsorları Akbank Sanat, BeReZe Gösteri Evi, DasDas, ENKA Sanat, Fişekhane, Fugamundi, Hann Sahne, Kadıköy Belediyesi Alan Kadıköy, Kadıköy Emek Tiyatrosu, Müze Gazhane, Nor.Kadıköy, Sakıp Sabancı Müzesi, Tuhafier ve Yerebatan Sarnıcı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla, İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden Kültür A.Ş’nin sponsorluğunda ve Türkiye’nin alanında öncü teknoloji şirketi ve lider kripto varlık işlem platformu Paribu’nun resmi sponsorluğunda gerçekleşecek olan festival, Türkiye’nin yanı sıra ABD, Belçika, Brezilya, Fransa, Hollanda, İsrail, İtalya, Rusya, Singapur, Slovakya ve Yunanistan’dan ekipleri ağırlayacak.  

İşte kaçırmamanız gereken performanslar

Show Me A Wondrous Moment, Only In A Flash – Dana Naim Hafouta Dance Projects – İsrail / 30 dk.

20.09.2022 Salı / 20:30

Hann Sahne / İstanbul

Bilet linki: https://tiyatrolar.com.tr/tiyatro/show-me-a-wondrous-moment-only-in-a-flash

Show Me A Wondrous Moment, Only In A Flash performansından bir görsel

Varoluşun süreksizliğini; fiziksel, zihinsel ve teknolojik flaşlarda vücut bulan süreksizliği ve onların sürekli kesilmesini araştıran, iki dansçı ve üç laptoptan oluşan bir gösteri: sonsuz bir kesinti olarak varoluş. Gösteri boyunca dansçılar flaşın içinde kalmaya ve ona ulaşmaya çalışırlar, ancak bunun hızlı bir şekilde kaybolması girişimlerini paramparça eder ve fiziksel bir kaybolma dili yaratır: “Anı Yakalamak” için büyük fiziksel çabalara dayanan ama sonu boşluğa çıkan ya da sürekli başarısızlığa uğrayan bir dil.

Eser, İsrail Kültür Bakanlığı, Rebinovich Vakfı ve TLV Belediyesi tarafından destekleniyor.

Koreografi: Dana Naim Hafouta

Dansçılar: Bar Bisker, Hilla Regev

impro/play – Zeynep Ayşe Hatipoğlu – Türkiye – 120 dk. 

19.09.2022 Pazartesi / 18:00

Sakıp Sabancı Müzesi / İstanbul

Bilet linki: https://tiyatrolar.com.tr/tiyatro/improplay

impro/play performansından bir an

Etkinlik bir müzik performansı ve sonrasında gerçekleşen bir atölye çalışmasından oluşacaktır. Müzik performansı, Zeynep Ayşe Hatipoğlu’nun farklı oyun ve doğaçlama konseptleri üzerine geliştirdiği bir solo viyolonsel performansı olacak. Ardından, istekli katılımcılar bir atölye çalışmasına davet edilecek ve Hatipoğlu’nun performansının geliştirilmesinde kullandığı oyun uygulamaları kendilerine sunulacaktır.

Atölye çalışmasında, Demiralp’in tasarımı “Duygu Oyunu” tanıtılacak, oynanacak ve duyusal oyun gibi diğer oyun uygulamalarıyla birlikte deneyimlenecektir. Atölyenin ardından katılımcılar sahneye davet edilerek toplu bir doğaçlama performansı gerçekleştirilecektir. Planlanan atölye çalışması şu etkinlikleri içeriyor: Duyusal oyunlar, “duygu oyunu”, hikaye anlatımı ve nesne tasarımı, dinleme ve doğaçlama müzik pratikleri. Atölye çalışmasında, herkesin günlük pratiklerine dahil edebileceği bir deneyim sunulması hedefleniyor. 

Performans: Zeynep Ayşe Hatipoğlu

Atölye Yürütücüleri: Gülen Mine Demiralp, Zeynep Ayşe Hatipoğlu

No Corners – Decadance Co – Singapur / 50 dk.  

21.09.2022 Çarşamba / 20:30

Alan Kadıköy / İstanbul

Bilet Linki: https://tiyatrolar.com.tr/tiyatro/no-corners

No Corners performansından bir görüntü

No Corners, konforun sınırlarını inceler ve yorulmadan yöneldiğimiz, çok aranan yaşam kalitesini çevreleyen psikolojik alanı tartışır. Toplumda bir iz bırakmak için bireyler olarak kendimizle ne kadar rahatız ve başkalarının kendilerini dahil edilmiş hissetmeleri için rahatlık fikrini nasıl değiştiririz? No Corners sinema sanatçısı Khairulhakim ile iş birliği yaparak, duyguları taşıma ve harekete geçirme fikrini daha da ileriye taşımak için  bu medyumu kullanarak rahatlık ve rahatsızlık arasındaki iki arada hali derinlemesine inceliyor. 

Decadance Co, oldukça kapsayıcı bir sanat yapma sürecini, kalite odaklı sunumları ve topluluklara anlamlı uygulamalarını takip etmeyi amaçlayan ortak çalışmaya dayalı bir çağdaş dans topluluğudur. Edwin Wee ve Rachel Lum tarafından kurulan grup, her zaman hem sanatçılara hem de izleyicilere meydan okuyan çok disiplinli işler geliştirmenin peşindedir.

Koreografi: Rachel Lum 

Film: Khairulhakim 

Performans: Rachel Lum, Steph Rae Yoong, Joanne Seow 

Yapımcı: Edwin Wee 

Atölye – The Brazilian Body in Dance

23.09.2022 / 11.00

Alan Kadıköy / İstanbul

Bilet Linki: https://tiyatrolar.com.tr/atolye/the-brazilian-body-in-dance

Etkinlik afişi

Atölye, önceden düşünülüp tasarlanmış dans fikirlerine meydan okumak amacıyla, Giro8 Dance Company’nin dans dilinden hareketle oluşturulan koreografilerin geliştirilmesi üzerine yoğunlaşacak. Dansçılar; bedeni, ata kültürünü, mekanı ve yeri kavramsallaştırmak için farklı formları denemeye teşvik edilecekler.

Çağdaş Brezilya Dansı, popüler kültür, karışık ırk mirası – yerli, Afrika ve Avrupa – ve çağdaş dans, yani popüler kültürün unsurlarından beslenen estetik bir dil arasındaki yaratıcı diyalogun sonucu olan melez bir dil olarak anlaşılabilir. Çok yönlü özelliği nedeniyle süreç, sonucu estetik ve kavramsal olarak doğrulamak için gereklidir; bu nedenle, sömürgecilik ve post-kolonyalizmden çok önemli ölçüde etkilenen kalıplaşmış ve indirgemeci evren biçimlerinin yanlış anlaşılmasına düşmemek için buna değer verilmelidir.                 

Çalıştırıcı / Eğitmen: Felipe Silva

Süre: 120 dk.

Fringe hakkında

Fringe topluluğu 1947’de ortaya çıktı. O yıl  sekiz sanatçı ekip, davetli olmadıkları halde Uluslararası Edinburgh Festivali’ne gidip, kendi performanslarını “bir kenarda” sergilediler. 

Bugün, fringe festivalleri her yıl dünya çapında 170 bin sanatçıyı, 250 farklı mekanda, 60 bin etkinlikte, 19 milyon seyirciyle buluşturuyor. Her şehirde farklı ölçek ve formlarda düzenlenen fringe festivalleri genellikle alternatif ve yenilikçi işler üreten genç sanatçılara işlerini uluslararası bir platformda sergileme fırsatı sunuyor.

İstanbul Fringe’in ilk 2019’da gerçekleştirildi. Festival, 22 performans, altı workshop ve üç partiyle, 18 farklı mekanda yapıldı, yaklaşık 4 bin seyirciyi bir araya getirdi. İkinci yılında pandemi koşullarında online ortama taşınan Istanbul Fringe Festival, Türkiye’nin tamamen dijital ilk performans sanatları festivali oldu. Istanbul Fringe Festival 2020 Online, Türkiye’den ve yurtdışından toplam 15 ekibin işleri, söyleşi ve atölyeleri YouTube, Instagram ve Zoom’da 30 binin üzerinde görüntülenme aldı. Üçüncü yılında hibrit bir programla büyüyen ve 5 binden fazla katılımcıyla bir araya gelen festival, yeni ve dinamik olanı kültür ve sanat yoluyla arayan katılımcılarını, çoğulcu ve yenilikçi bir atmosfere davet ediyor.

Medyascope'a destek olun.

Sizleri iyi ve özgür gazeteciliğe destek olmaya çağırıyoruz.

Medyascope sizlerin sayesinde bağımsızlığını koruyor, sizlerin desteğiyle 50’den fazla çalışanı ile, Türkiye ve dünyada olup bitenleri sizlere aktarabiliyor. 

Bilgiye erişim ücretsiz olmalı. Bilgiye erişim eşit olmalı. Haberlerimiz herkese ulaşmalı. Bu yüzden bugün, Medyascope’a destek olmak için doğru zaman. İster az ister çok, her katkınız bizim için çok değerli. Bize destek olun, sizinle güçlenelim.

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus