Medya ombudsmanı Faruk Bildirici yazdı: Sözcü’nün, Kızılay Başkanı’nın geliri haberleri doğru mu?

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medya ombudsmanı Faruk Bildirici, Sözcü gazetesinin Kızılay Başkanı Kerem Kınık’ın maaşını haberleştirmesini eleştirdi.

“Sonuç olarak, Sözcü’nün haberinde geçen ‘Kızılay Başkanı Kerem Kınık ve altı yöneticiye iki yılda 2,5 milyon lira ödenmiş’ ifadesi yanlış. İlk sayfadaki ‘Kınık ve altı yönetici, dokuz şirketten ayda 27’şer asgari ücret alıyor’ cümlesi de yanlış. Doğrusu şu; Kınık’ın da aralarında bulunduğu altı yöneticiye 1,5 yılda ödenen huzur hakkı 2,5 milyon lira. Ama bu miktar Kızılay’ın bir şirketinden yapılan ödeme. Toplam ödemeyi bulmak için bu miktarı dokuz ile çarpmak gerekiyor. Çünkü Bingöl (Tekin), diğer şirketlerde de huzur hakkının aynı miktarlarda olduğunu varsayıyor. O nedenle ‘her yöneticinin dokuz şirketten ayda üçer asgari ücret tutarında huzur hakkı aldığını söylüyor. Halbuki araştırmadan yazmak doğru bir gazetecilik yöntemi olamaz. Her şeyden önce milletvekili yeterince araştırmamış ya da yanlış ve eksik ifade etmiş olabilir. Milletvekili araştırmış bile olsa, gazeteci, kimden, nereden gelirse gelsin bilgiyi araştırmak, doğrulamak durumundadır. Elbette bazı soru önergeleri araştırmaya gerek duyulmayacak kadar siyasi görüş ve değerlendirme içeriyor olabilir. Bazı önergeleri araştırmak ya da muhataplarına sorabilmek gazetecilik olanakları mümkün olmayabilir. Bu durumda önerge hazırlayan milletvekili kaynak gösterilerek haber yazılır” diyen Bildirici’nin yazısının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus