Medya ombudsmanı Faruk Bildirici yazdı: Böyle olur Yeni Şafak ve Milliyet’in patron şirketlerinin haberleri

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medya ombudsmanı Faruk Bildirici, kişisel internet sitesinde yayımladığı “Böyle olur Yeni Şafak ve Milliyet’in patron şirketlerinin haberleri” başlıklı yazısında, medya sahiplerinin başka şirketlerinin de olmasının “haber değeri” kavramını nasıl deforme ettiğini yazdı.

“Gazetecilik, haberlerin öznesi olan bütün şirketlere, ticari kuruluşlara eşit ölçeklerle yaklaşmayı gerektiriyor” diyen Bildirici, holding medyasında bu ilkenin medya kuruluşlarının şirketleri söz konusu olduğunda geçerliliğini yitirdiğini, medya patronunun şirketinin kayırıldığını belirtti.

Yazısında, “Patron şirketinin kayırılmasına haftanın birinci örneği Yeni Şafak’tan. TOKİ’nin 42 milyon euro harcayarak Arnavutluk’ta yaptığı 522 deprem konutuyla ilgili 17 Ocak’ta ‘Daha iyisi yapılamazdı’ başlıklı bir haber yayımlandı. Ertesi gün de Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katıldığı konutların teslim töreniyle ilgili haber ‘Dostluk taçlandı’ başlığıyla Yeni Şafak’ın manşetindeydi” bilgisini veren Bildirici, şu eleştiride bulundu:

Böyle bir töreni izleyen gazetecinin Türkiye’nin, Arnavutluk’a neden 42 milyon euroluk bir yatırım yaptığı, karşılığında ne alındığı ya da neler beklendiği sorusunu akla getirmesi doğaldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın özel uçağıyla götürdüğü gazetecilerin aklına gelmeyen, gelse de soramadıkları bu soruyu bir Arnavut gazeteci, Erdoğan’ın, Arnavutluk Başbakanı Edi Rama ile ortak basın toplantısında dile getirdi.

Milliyet’e tören haberi tepkisi

“Bir ABD şirketiyle ortak olan Demirörenler, Azerlotereya’yı yeniden düzenlediler, yeni şans oyunlarını da eklediler. Şirketin 17 Ocak’tan itibaren yeni haliyle faaliyete geçişiyle ilgili olarak Bakü’de bir tören düzenlendi. Hürriyet, Milliyet, CNN Türk, Posta’nın internet sitelerinde yayımlanan bu haber, Milliyet’in basılı nüshasında ‘Demirören Holding’den Azerlotereya’ya yatırım’ başlığıyla kullanıldı” diye yazan Bildirici, şöyle devam etti:

“Bu haberin ve fotoğrafın, patron ve şirketinin haberi olması dışında Türkiye açısından bir haber değeri yoktu. Nitekim iktidar yanlısı medya kuruluşları bile Demirörenler’in Bakü’de düzenlediği bu töreni haberleştirmediler.

Zaten asıl haber değeri olan, Ziraat Bankası’ndan aldığı milyonlarca dolarlık kredi borcunu ödeyemeyen Demirören Holding’in nasıl olup da Azerbaycan’da böyle bir işe girişmesiydi. Perde arkasında yaşananlardı asıl haber.”

Faruk Bildirici‘nin yazısının tamamını okumak için tıklayınız.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pocket
Share on email
Share on print

Medyascope'a destek olun.

Sizleri iyi ve özgür gazeteciliğe destek olmaya çağırıyoruz.

Medyascope sizlerin sayesinde bağımsızlığını koruyor, sizlerin desteğiyle 50’den fazla çalışanı ile, Türkiye ve dünyada olup bitenleri sizlere aktarabiliyor. 

Bilgiye erişim ücretsiz olmalı. Bilgiye erişim eşit olmalı. Haberlerimiz herkese ulaşmalı. Bu yüzden bugün, Medyascope’a destek olmak için doğru zaman. İster az ister çok, her katkınız bizim için çok değerli. Bize destek olun, sizinle güçlenelim.

Medyascope internet sitesinde çerezlerden faydalanılmaktadır.

Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Ayrıntılı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

  • Medyascope
  • Medyascope Plus